tisdag 30 september 2008

Tele2 kan inte leverera och ljuger sina kunder rakt i ansiktet

Efter att tele2 i FEM veckors tids ljugit och förhalat, skedde följande konversation i går. Precis som vid ett tiotal tidigare tillfällen under perioden kunde de inte uppfylla något av vad de sade. Ingen tog kontakt med mig, telefonen fungerar fortfarande inte och inte heller vårt internet. Vi har ännu inte fått något erbjudande om mobilt bredband tills problemet är löst. Om inte problemet är löst på torsdag kommer vi att byta leverantör.



Operatör: Marie Gustavsson

System (13:18) Är du kund hos oss idag?:Ja
Marie Gustavsson (13:18): Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med Marie Gustavsson. Vad kan jag hjälpa till med?
Användare (13:20): Hej Marie, jag heter xxx. Jag och min sambo,xxx är fortfarande utan både telefon och internet, det har vi varit sedan den 28 i förra månaden
Användare (13:21): Vi är ensamma i fastigheten med detta problem. De andra har abonemang med telia och bredbandsbolaget. Deras telefoner fungerar
Användare (13:21): vad beror det på
Marie Gustavsson (13:22): Vänligen vänta så ska jag undersöka vad som händer.
Marie Gustavsson (13:28): Jag kan tyvärr inte se vad felet beror på bara att teknikerna ska ha detta löst till i morgon.
Användare (13:29): Hur lång tid skulle det ta att byta abomenang? Vårt företag håller på att gå under tillföljd av stoppet
Användare (13:30): Om någon annan kan förse oss med telekabel så är det bättre
Marie Gustavsson (13:31): Det brukar ta 2 veckor. men som sagt så ska detta vara lagat i morgon enligt tekniker.
Användare (13:33): Är det möjligt att ni efter fyra veckors driftstopp kan förse oss med mobiltbredband tills problemet verkligen är löst?
Användare (13:34): teknikerna meddelade senast i fredags att problemet skulle vara löst då, det är inte första gången...
Marie Gustavsson (13:35): Jag har tyvärr ingen befogenhet att skicka ut ett mobiltbredband till er, men jag ser här att ni ska bli uppringd av en ansvarig för detta så denne borde kunna ordna det.
Användare (13:37): vi har vid ett flertal tillfällen blivit lovade att ansvariga ska ringa upp oss, utan att detta skett, så jag måste be dig ange klockslag då detta ska hända, så att jag annars kan ringa själv
Marie Gustavsson (13:39): Det står att de ska få fram varför detta skett och prata med tekniker så att detta verkligen sker innan de ringer dig och tyvärr då kan jag inte ge dig ett exakt klockslag för när de ringer.
Användare (13:40): okej då ber jag få tacka för mig från nu, vi lär väl höras igen

Inga kommentarer: